perjantai 28. joulukuuta 2012

Anteeksi, se on minun.

Heissan kaikki lomailijat !

Joulu meni ja nyt alkaa se kinkun sulatus. Mutta antaa sen olla ja mennään asiaan.

Minua alkoi henkilökohtaisesti eilen ärsyttämään suunnattomasti tietynlaiset ihmiset. Nimittäin ihmiset, jotka pystyvät varastamaan.

Olin siis alennusmyynti helvetissä ja olin löytänyt jo jotakin pieniä kivoja ostoksia, kun sitten ajattelemattomuuttani unohdin ostokseni JC:n sovituskoppiin. Noh, tietysti kun menin etsiskelemään ostoskassiani kyseisestä liikkeestä, oli se jo lähtenyt jonkun muun matkaan. Se suututti. Omaa tyhmyyttähän se oli, että unohdin ostokseni sovituskoppiin, mutta ei niitä varastaa olisi tarvinnut. Ei tullut mieleen viedä sitä ostoskassia vaikka kassalle, josta se olisi päätynyt oikealle omistajalleen (minulle).
Tämä ei tietystikkään ollut ensimmäinen kerta, kun jouduin varkauden 'uhriksi'. Yksi kaunis päivä viime syksynä, joku päätti viedä minun köyhän opiskelijan 50e ollessani salilla. Mutta pointti oli se, että miten ihmiset pystyvät varastamaan? Henkilökohtaisesti itselleni ei tulisi mieleen viedä toisten omaisuutta. Eikö ihmisillä oikeasti ole omatuntoa, vai pystytäänkö se hiljentämään tarpeen tullen? Eikö oikeasti missään vihlaise, kun otat toisen lompakosta rahaa tai otat omaksesi toisen ostokset?
Minua ärsyttää ihan suunnattomasti varastelevat ihmiset, joita selkeästi kiinnostaa vain oma etu. Tärkeintä on, että itse hyötyy, kun varastaa toiselta rahaa tai tavaroita. Tai ihan mitä vaan. Tietysti ei tule mieleenkään se, että itse siinä varastamisesta hyötyessä se toinen osapuoli jolta varastetaan menettää tuon saman asian. Olisi ihan hirveän hienoa, kun kaikenlaisen varastamisen voisi kitkeä pois. Myymälävarkaudessakin se varastettu osuus otetaan sitten jossain verotuksessa takaisin syyttömiltä veronmaksajilta. Miksi pitää varastaa? Minulla ei vaan mene jakeluun se, miten voi varastaa. Miten voi sivuuttaa sen tosiasian, että joku muu kärsii vaikka itse varastamisesta hyötyisikin !


Tämän pohdinnan jälkeen, toivotan hyvää viikonloppua kaikille :)
Tuhotkaa loput kinkut, jouluruuat sekä suklaakonvehdit.

<3:lla Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti